Tineke Verdoes website

  • Merk je op dat je kind het redelijk goed doet op school maar dat er punten zijn die extra aandacht verdienen?
  • Heeft je kind wisselende prestaties en cijfers op school?
  • Heb je het idee dat je kind in beelden denkt of sensitief is?
  • Vraag je jezelf af hoe je je kind het beste kunt begeleiden?

of

  • Merk je dat je niet alle kinderen kunt betrekken bij je lessen?
  • Heb je het idee dat er meer talent zit in sommige kinderen, dat er nu nog niet uitkomt?
  • Zou je graag zien dat sommige kinderen weerbaarder worden?
  • Heb je weinig of geen idee hoe je beelddenkers kunt begeleiden?

Waarom ik je kan helpen met jouw beelddenker(s)

Dan kan ik jou helpen. Mijn naam is Tineke Verdoes en ik weet als geen ander hoe frustrerend het kan zijn om onder je niveau te presteren. Mijn manier van leren is altijd anders geweest, waardoor het onderwijs voor mij minder prettig was. Mijn cijfers wisselden en mijn motivatie om te leren wisselde mee. Door het verkrijgen van mijn dyslexieverklaring kreeg dit anders leren een naam en kreeg ik eindelijk voldoende ondersteuning bij een remedial teacher. Mijn verworven kennis tijdens mijn lessen bij een remedial teacher in combinatie met eigen ezelsbruggetjes werkte! Na de HAVO volgde ik de PABO en volbracht daar de opleiding tot remedial teacher.

Eerst voor mijzelf succesvol toegepast

Op mijn dertigste hoorde ik voor het eerst in een vervolgopleiding dat ik in beelden denk in plaats van in taal. Mijn geheel eigen manier van leren kreeg een (passende) naam: ‘beelddenken'. Daarna ben ik dieper in de theorie en praktijk van beelddenken gedoken via een uitgebreide literatuurstudie, (zelf)onderzoek en door het volgen van opleidingen op het gebied van beelddenken.

Tijdens de begeleiding van mijn toenmalige groep leerlingen ontstond een aangepaste manier van begeleiden. Ik maakte ook in mijn praktijk steeds meer gebruik van beelden en ervaringsleren, waarin ik deze aangepaste manier van begeleiden verder heb gefinetuned en uitgewerkt tot een compleet nieuwe methode, een manier van lesgeven en trainen, waarmee beelddenkers fenomenaal betere cijfers halen. Hierdoor ontstond bij mij het verlangen om een kinderboek te schrijven over beelddenken, waar beelddenkende kinderen zich in herkennen en weten: ik ben niet raar, ik ben oké.

Tijdens het schrijfproces nam ik afscheid van oude overtuigingen en leerde ik weer in contact te komen met mijn geheel eigen manier van leren. De manier die me tot hier had gebracht.

Mijn geheel eigen manier van leren in combinatie met mijn vakkennis deel ik nu met kinderen, ouders en leerkrachten. Zowel voor de klas, in mijn praktijk, tijdens het geven van lezingen of trainingen en via het schijven van boeken over beelddenken bij kinderen, zodat beelddenkende kinderen van nu kunnen zeggen: “Ik ben oké.”

Ik heb in de afgelopen jaren geleerd dat mijn manier van leren en denken oké is en ik gun het jou en je kind(eren) ook!

Waarin maakt Kindertalenten het verschil?

De combinatie van mijn kennis en kunde, inlevingsvermogen, acceptatie, motivatie en mijn ambitie maakt dat Kindertalenten wezenlijk van andere praktijken – zoals remedial teaching en coaching - verschilt. Ik leer je kind niet zomaar wat trucjes, maar een compleet nieuwe manier van denken en leren. Met positieve resultaten: zowel van docenten als ouders krijg ik te horen dat de CITO-score van kinderen fenomenaal omhoog is gegaan, sinds ze anders les krijgen. Kinderen die van een D naar een A score gaan, soms al in 6 lessen tijd. Ze krijgen handvatten mee om anders en beter te leren, waar ze hun hele leven profijt van hebben.

Met welke type mensen werk je graag?

Ik werk graag met mensen die het hoogst haalbare uit hun kind willen halen. Dit kunnen in mijn ogen zowel ouders/verzorgers als leerkrachten/professionals zijn. Mensen die positief in het leven staan, mensen die zoeken naar oplossingen en mogelijkheden. Daarnaast houd ik van:

  •  Enthousiaste mensen
  •  Mensen die verder kijken dan hun neus lang is
  • Mensen die open en eerlijk zijn
  • Mensen die houden van pioniersschap
  • Mensen die het avontuur durven aan te gaan
  • Mensen die tegen een (vriendelijke) schop onder hun kont kunnen

Voor welk type mensen is Kindertalenten minder geschikt?

Hoe graag ik ook zou willen dat mijn dienst of product voor iederéén DE oplossing is, is dat natuurlijk nooit mogelijk. Voor het volgende type mensen is het misschien beter om met een andere partij samen te werken:

  • mensen die moeite hebben met veranderingen
  • mensen die niet in zichzelf of hun kind durven te investeren
  • mensen die niet openstaan voor nieuwe dingen
  • mensen die graag alles uitstellen
  • mensen die op zoek zijn naar een koopje
  • mensen die laks zijn in betalen

Helpt Kindertalenten mijn beelddenker(s) echt om succesvol te zijn op school?

Ja, daar kan Kindertalenten jou of je kind zeker bij helpen. Door mijn ervaring in het onderwijs, in de hoedanigheid van leerling en leerkracht, kan ik alle aspecten van de (leer)omgeving meenemen in de behandeling. Door gebruik te maken van mijn eigen unieke rechterhersenhelft geschenken kan ik feilloos de vinger op de zwakke plek leggen. Door uit te gaan van de talenten van de beelddenker en het kind te leren deze talenten te benutten in deze linkerhersenhelft georiënteerde maatschappij, behaal ik een rendement voor de langere termijn. Ik leer de beelddenker geen trucjes, maar leer het kind inzicht te krijgen in het eigen leervermogen. Te beginnen op de basisschool. Denk hierbij ook aan sensitieve kinderen. Sensitieve kinderen zijn vaak beelddenkers en leren anders.

Welke concrete resultaten kan ik verwachten?

Afhankelijk van het pakket en eventuele coaching die je afneemt,

kun je de volgende resultaten verwachten bij je kind:

-      vergroten van zelfvertrouwen
-      weerstand tegen vakgebieden verdwijnt
-      verbetering van leerresultaten
-      vooruitgang op de methodegebonden toetsen
-      grotere weerbaarheid
-      je kind staat steviger in zijn schoenen
-      minder stress

De resultaten die je kunt verwachten als ouder of leerkracht:

-      je krijgt nieuwe inzichten
-      je neus staat dezelfde kant op als die van het kind, je snapt hoe je beelddenkende kind of leerling informatie tot zich neemt
-      het begeleiden van huiswerk wordt gemakkelijker en leuker
-      het wordt gezelliger thuis in de opvoeding of in de klas
-      je krijgt bevestiging op de goede weg te zijn
-      je hebt meer orde en overzicht
-      de begeleiding van je kind is effectiever en leuker

Hoe snel kan ik verwachten deze resultaten te zien?

Afhankelijk van de coaching of het pakket dat je aanschaft kan dit meteen zijn of binnen enkele weken. Om echt zichtbaar of meetbaar resultaat te zien, moet je denken aan enkele maanden tot ongeveer een jaar. Natuurlijk is dit voor een groot deel afhankelijk van in hoeverre jij je inzet om de voorgestelde stappen daadwerkelijk te zetten. “Een ouder vertelde me: “Je hebt mijn zoon geen trucjes geleerd, hij leert nu op een nieuwe manier. Hij heeft er de rest van zijn leven baat bij.” 

Waar kan ervaringen lezen van andere ouders of leerkrachten die met jou hebben gewerkt?

De mensen die met mij werken, zijn zó enthousiast over de resultaten die zij met mijn pakketten en coaching behalen dat zij er echt voor gaan zitten om een referentie te schrijven. Daar ben ik heel blij mee, want hierdoor ontstaat transparantie en voor jou de geruststelling dat andere ouders of leerkrachten die jou zijn voorgegaan, tevreden waren over de service, kwaliteit en behaalde resultaten met de pakketten die te verkrijgen zijn bij Kindertalenten. Onder referenties kun je lezen wat anderen van een gekozen pakket, een dienst en service vonden. Zo weet je van tevoren al hoe anderen de trainingen, pakketten, cursussen en mijn service hebben ervaren.

Verdien ik mijn investering makkelijk terug?

Ja absoluut!

Agnes was een van  de eerste  moeders met wie ik heb gewerkt en zijverwoordde het prachtig: “doordat ik voor jou gekozen heb, heb ik een vakantie gemist, maar wel mijn gezin weer terug.”

Vincent  behaalde het voor hem beste resultaat op de eind-CITO en kon naar de middelbare school van zijn keuze. Dit heeft hij behaald, doordat:

  • zijn zelfvertrouwen is gegroeid
  • zijn weerstand tegen leren is verdwenen
  • zijn zelfkennis is vergroot
  • zijn kennis om informatie tot zich te nemen op een andere manier bij vakken hij moeite mee had is verankerd en geautomatiseerd

Zijn leerresultaten zijn zichtbaar toegenomen. Tijdens zijn periode in de brugklas vertelde hij zijn moeder: “Ik ben blij dat ik bij Tineke heb geleerd hoe ik denk en leer, want nu kan ik veel dingen makkelijk een plekje geven. Ik denk anders dan de anderen en dat is oké.”

 

Ik ben overtuigd Tineke, ik wil met jou werken

Ik heb alles gelezen, ik ben enthousiast en ik weet zeker dat ik met jou aan de slag wil. Hoe moet ik nu verder?

Er is een aantal mogelijkheden:

  1. Je weet al precies wat je wilt bestellen en rekent een pakket, cursus of een training online af met iDEAL.
  2. Je wilt graag telefonisch de mogelijkheden bespreken om van je beelddenkende kind een succesvol kind in het onderwijs te maken en boekt een Sparringssessie van 15 minuten.
  3. Je wilt graag telefonisch de mogelijkheden bespreken om van je klas een succesvolle leeromgeving voor beelddenkers te maken en boekt een Sparringssessie van 15 minuten..
  4. Je wilt graag een afspraak maken om eerst face to face met elkaar te praten en vult het contactformulier in.

Ik verheug me er erg op met je te werken en je te laten zien en ervaren hoe je het hoogst mogelijke (leer-)rendement uit jouw (sensitieve) beelddenker  kunt halen. Fijn dat je mij gekozen hebt om je te helpen. Ik heb er zin in, laten we nu meteen aan de slag gaan!