Lesgevende Lieke

Lesgevende LiekeIk sta al een aantal jaren met veel plezier en passie voor de klas. Ik ben een professional die in mezelf blijft investeren. Ik heb de afgelopen jaren een extra opleiding gedaan of deelcertificaat behaald door het volgen van cursussen. In mijn klas heb ik oog voor de verschillen tussen de kinderen en meestal lukt het me voldoende bij hun (leer)behoefte aan te sluiten. Ik beschik over professionele intuïtie. ’s Avonds kijk ik meestal voldaan terug op de dag. Toch knaagt er soms iets. Heb ik echt voldoende aangesloten bij de (leer)behoefte van Noa en Jim? Zij denken beide in beelden, maar eigenlijk weet ik hier nog te weinig van. En ze verschillen beide ook zo van elkaar. Noa is introvert en erg gevoelig, terwijl Jim extrovert is en snel afgeleid. Hoe kan ik beide kinderen in mijn onderwijs tot hun recht laten komen?

“Ik wil graag zoveel mogelijk kinderen bij mijn onderwijs betrekken, om het leerrendement voor hen te verhogen.”  

En jij?

Je hebt gekozen voor een baan in het onderwijs om het verschil te kunnen maken. Je stimuleert kinderen graag om het hoogst haalbare uit zichzelf te halen. Soms geeft je professionele intuïtie je aan dat er meer in een kind zit, en wilt daar graag mee aan de slag, maar je hebt geen idee hoe je dat het beste kunt doen. Je hebt in vakliteratuur weleens wat gelezen over beelddenken, maar weet niet hoe je de opgedane kennis hierover kunt integreren in je onderwijsaanbod. Je bent bedolven onder allerlei administratieve werkzaamheden, maar voelt je verantwoordelijk om er ook voor deze leerlingen te zijn.

Waar je tegenaan loopt?

Je wilt wel, maar hebt geen idee waar te starten. Je merkt dat de kennis uit de vakliteratuur onvoldoende steun biedt om deze direct toe te passen in je onderwijssetting. Je merkt dat je weinig tijd hebt om dingen zelf uit te vinden en te implementeren.

Hoe nu verder?

Wat je nu het hardst nodig hebt, is het vergaren van kennis en inzicht in de manier van leren van beelddenkende leerlingen in jouw klas (en dat van jezelf), zodat je hen op de juiste wijze kunt begeleiden. Iemand die in beelden denkt, leert op een wezenlijk andere manier dan iemand die in taal denkt. De ideale manier voor jou om ook beelddenkende (drukke èn gevoelige) kinderen bij je onderwijs te betrekken en het leerrendement van je klas te verhogen, is een kant-en-klaar plan dat je stap voor stap in werking kunt zetten. Hierdoor kun je veel sneller en met minder inspanning je doel behalen. Namelijk dat jij je lessen met een minimale aanpassing passend kan maken voor de leerlingen die leren via het visuele leersysteem. Hierdoor verhoogt het gemiddelde leerrendement in jouw klas.

Wat kan ik voor jou betekenen?

Jij kiest als betrokken leerkracht voor het hoogst haalbare rendement. Omdat kennis vergaren en inzicht verkrijgen in het leersysteem van de leerlingen in jouw klas nu een topprioriteit is, kun je het beste starten met het TOP PAKKET voor leerkrachten. Dit is een combinatie van de training Denken in Beelden voor Professionals en de Wijze Leerkracht training. Door voor deze combinatie te kiezen sluit je aan bij zowel de introverte, sensitieve leerlingen als de extroverte, snel afgeleide beelddenkers in je groep. Tijdens de leerkrachttraining Denken in Beelden krijg je inzicht in het visuele leersysteem van jouw leerlingen en praktische handreikingen om meteen mee aan de slag te kunnen. In de training  Wijze Leerkrachten krijg je achtergrondinformatie over de sensitieve beelddenker en een kant-en-klare lessencyclus die je direct kunt toepassen in je groep. Door deze combinatie groeit jouw zelfvertrouwen en dat van je leerlingen, het leerplezier gaat omhoog, de strijd met leerlingen neemt af en de (leer)resultaten van je groep gaan omhoog.

Share Button